تجربیات رنگی من

my colory experiments

تجربیات رنگی من

my colory experiments

مهمانی دادن بدون خستگی

به نام او


حتما پیش اومده که وقتی مهمون دعوت کردید چند روز قبلش استرس داشتید و چند روز بعد هم از خستگی افتادید یه گوشه ، بهتون خوش نگذشته و مرتب نگران ارنج درست کارها بودید. وقتی  مهمونها رسیدن ، یادتون اومده هنوز لباس عوض نکردید و به خودتون نرسیدید. خلاصه این شده که مهمونی بدون خستگی شده یه رویا .  در این جا می خوام از تجربیاتم در برنامه ریزی واسه میزبانی بنویسم که باعث می شه همیشه شب هایی که مهمون دارم بهم خیلی خوش بگذره و هم اینکه مهمونهام با یک میزبان خسته و گیج روبه رو نشوند.

بریم سراغ دسته بندی اصلی ترین کارهای مهمونی که شامل  تمیزکاری خونه ، خرید و  آماده کردن غذاها است.


تمیزکاری خونه و خرید :

این کارها  حتما حتما باید روز قبل از مهمونی انجام بشه حتی اگر از خستگی داریم میمیریم نباید این کارها را به روز مهمونی بیندازیم یعنی واجبه که روز قبل انجام بشه. مثلا اگر پنج شنبه شب مهمون دارید بعد از ظهر چهارشنبه به خرید برید و بعد خونه را دسته گل کنید. سعی کنید هیچ خریدی را از قلم نیندازید که فردا استرس تهیه آن قلم باقی مانده را نداشته باشید. همچنین هیچ قسمت خونه واسه نظافت به فردا موکول نشه.



                               


 

یه کار دیگه که خیلی مهمه که به فردا نیفته سبزی خوردن است. اگر سبزی خوردن گرفتید ( که واقعا به نظرم تو هر سفره ای لازمه)  حتما همون شب پاک کنید و داخل کیسه مخصوص سبزی بگذارید مطمئن باشید تا فردا تازه می مونه.


 پس تا اینجا شد سه تا کار که حتما باید شب قبل مهمونی انجام بشه : خرید و تمیز کاری و سبزی خوردن.



صبح روز بعد

چون اصل کارها که تمیز کاری خونه بوده دیشب انجام شده، مجبور نیستیم کله سحر بیدار شیم که تا رسیدن مهمونها خسته و هلاک شده باشیم.  

دقت کنید امروز نباید با استرس کار کنید چون همه چیز طبق برنامه به بهترین نحو و بدون نگرانی پیش می ره، فقط نکته اینجاست که بعد از هر مرحله فورا ظرفهای کثیف شده را بشورید و جمع کنید و بعد به مرحله بعد بروید. دوربرتان اصلا نباید شلوغ شود.

1 - اولین قلم واسه آماده کردن دسر است اگر در منوتون دسر دارید اول از همه اونو آماده کنید وداخل یخچال بذارید.



2 -  بعد به سراغ سالاد بروید. معمولا ما ایرانی ها سالاد کاهو تهیه می کنیم اگر هم سالاد خاص دیگه ای تداراک دیده اید آماده کنید. از هر زمانی که سالاد آماده بشه اگر روی آن سلفون مخصوص بکشید، تازگی مواد از بین نخواهد رفت. بعد هم سس آن را آماده کنید و داخل یخچال بگذارید.




3 - حالا به سراغ غذاهای منوی اصلی بروید اگر سوپ یا پیش غذا دارید اول آن را شروع کنید. البته بهتر است زمان بندی غذاها را  طوری برنامه ریزی کنید که بعد از اتمام پخت سرو شود و کنار گذاشته نشود که دوباره مجبور باشیم آن را گرم کنیم.


 


4 - دستتان که خالی شد و غذاها را هم بار کردید، دور و بر را کاملا مرتب کنید و تمام ظروف پذیرایی را آماده کنید و آنها را درجای مناسب قرار دهید.

الان دیگه عصر است، هم وقت استراحت دارید و هم اینکه به خودتان برسید و جز شستن میوه و چایی کاری باقی نمونده که اون هم نزدیک اومدن مهمونها انجام می شود.


امیدوارم میزبانی ایده آل، بدون خستگی، سرحال و پرانرژی باشید و شب مهمونی حسابی بهتون خوش بگذره. ایام به کام.






نظرات 1 + ارسال نظر
تبسم پنج‌شنبه 1 بهمن 1394 ساعت 20:49 http://tabasomshadi.blogsky.com

سلام
تا حالا جای نخونده بودم کارها رو با ترتیب خاصی که گفتین باید انجام داد.
برام جالب بود
ممنون عزیزم :***

بابت تمام دعاها ممنون , امیدوارم نتیجه این دعاها رو به بهترین وجه در زندگی خودت ببینی
:***

اینکه تجربیات و ایده هات رو اینجا می ذاری خیلی عالیه.

سلام گلم ممنون. نظر لطفته
بزرگترین ویژگی که داری اینه که خیلی خوش قلب و مهربونی و این نعمتیه که هر کسی نداره .
امیدوارم به همه ی آرزوهات برسی خانومی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.